Finance Manager MKB

Finance Matters, Den Haag

Kun jij de financiën van een onderneming snel doorgronden en je analyse vertalen in praktische tips? Ben jij klantgericht en een echte aanpakker? En zie je het als een uitdaging om verschillende MKB-ondernemers bij te staan als financieel klankbord? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als Finance Manager sta je onze klanten met raad en daad terzijde. Jij zorgt dat ze beschikken over de juiste financiële informatie op het juiste moment en draagt daarmee bij aan onze misse; het leveren van financiële expertise waarmee ondernemers het volle potentieel van hun bedrijf verzilveren.

Gewenst profiel

  • Opleiding
    Afgeronde HBO opleiding op financieel gebied
  • Gevorderde kennis
    Minimaal 5 jaar werkervaring in een financiële functie
  • Kennis
    Uitstekende vaardigheden in Excel

Bedrijfsprofiel

Finance Matters is een bedrijf dat klein is opgezet en in de tussentijd uitgegroeid is tot een volwaardige speler voor bedrijven om hun financieel administratieve zaken in onder te brengen. Ons doel is niet alleen om de administratie voor de klant van rekening te nemen, maar juist dat stapje extra te doen door kordaat en impactvol advies te geven aan onze klant. Advies wat er toe doet is waar we naar streven en ons hard voor maken: is dat nou als Business Partner, Controller of Boekhouder – iedereen speelt een belangrijke rol bij ons voor de klant

We hebben een gaaf en gevarieerd klantportfolio dat onder meer bestaat uit MKB bedrijven in de: Sport, Medici, Advies, R&D, Innovatie, Projectontwikkeling en IT. Wij hebben dan ook een hoge ambitie om met deze bedrijven samen verder te groeien, maar ook om voor nieuwe bedrijven iets bijzonders kunnen betekenen met onze Finance Matters cultuur en werkhouding.

Dit ga je doen

Jij beheert de relatie met onze klanten (meestal directeuren in het MKB) en bewaakt de kwaliteit van onze dienstverlening. Je zorgt dat we onze afspraken richting de klant tijdig en volledig nakomen. Hierbij werk je nauw samen met de medewerkers uit het team Operations, die verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse financieel administratieve werkzaamheden. Het is jouw verantwoordelijkheid dat alle bedrijfsprocessen optimaal ingericht zijn en je stelt in afstemming met je collega’s managementinformatie en jaarrekeningen op. Waar mogelijk delegeer en begeleid je de totstandkoming hiervan, waar nodig steek je zelf de handen uit de mouwen.

Ook ben je beschikbaar voor het beantwoorden van ad-hoc vragen van onze klanten en fungeer als je klankbord. Daartoe is een goed inzicht in de cijfers en gevoel bij de issues waar een ondernemer mee worstelt (vraag achter de vraag) cruciaal. Waar mogelijk vul je de wensen en behoeftes van onze klanten in met bestaande producten (upsales).

Je maakt met 3 collega’s onderdeel uit van het team Accountmanagement. Samen bewaken jullie de overall klanttevredenheid en doe je voorstellen voor de ontwikkeling van nieuwe dienstverlening.

Dit is je profiel

  • Je bent klantgericht en empathisch
  • Waar nodig neem je zelf het initiatief, waar mogelijk ben je in staat om taken te delegeren zonder het overzicht te verliezen
  • Cijfermatig en analytisch sterk
  • Nieuwsgierig en leergierig
  • Je kan goed samenwerken
  • Nauwkeurig

Minimale vereisten

  • checkbox-icon
    Afgeronde HBO opleiding op financieel gebied
  • checkbox-icon
    Minimaal 5 jaar werkervaring in een financiële functie
  • checkbox-icon
    Ervaring met het werken voor verschillende klanten
  • checkbox-icon
    Uitstekende vaardigheden in Excel
  • checkbox-icon
    Vloeiend Nederlands in woord en geschrift

Over ons team

We hebben een open, informele en sportieve werkomgeving. Er is veel ruimte voor eigen initiatief en de kans om veel verantwoordelijkheid naar je toe te trekken. Dit doen we op basis van de volgende kernwaarden:

  • Betrokken
  • Behulpzaam
  • Ontplooiing
  • Plezier

Aanbod

Wij zijn gelegen op een centrale locatie in Den Haag op loopafstand van het Centraal Station. Naast een goede werkplek met een snelle laptop en extra scherm, is er ook ruimte en tijd voor ontspanning. We hebben geregeld teamuitjes en vinden het fijn om samen te lunchen aan een lange tafel. Onze kernwaarden, betrokken, betrouwbaar, ontplooiing en met plezier, zijn een weerspiegeling van onze bedrijfscultuur.

We hebben fulltime vacatures, maar parttime werken is eveneens mogelijk. Ook een dag of twee thuiswerken is mogelijk, al vinden wij het leuker en gezelliger wanneer je naar kantoor komt.

  • Marktconform salaris
  • Hybridewerken mogelijk
  • Bonusregeling
  • Pensioenregeling
  • Opleidingsbudget
  • Reiskostenvergoeding

Interesse?

Stuur een mail met je motivatie en cv naar admin@financematters.nl.

Voor aanvullende informatie kun je contact opnemen met Martine Robbe of Silver Hamelink via telefoonnummer 070-2400220.

Of solliciteer direct!

    CV (filetypes:txt|doc|docx) *

    Motivatie (filetypes:txt|doc|docx)